Det framsteg eller värde en person försöker åstadkomma i en viss situation kallas kundjobb (job to be done), enligt en teori som utvecklats av Harvard-professorn Clayton Christensen.

Nyckeln till att identifiera kundjobb är att på djupet förstå sammanhanget kunden är i. Undersökningen börjar där.

Webinariet handlade om kundjobb (Customers’ Jobs to Be Done), en “ny” teori om kundcentrering utvecklad av Harvard-professorn Clayton Christensen.

Filmen och bilderna finns här

Digitalisering och kundinvolvering. Webinariet ställer kunden i centrum av en digitaliserad värld och visar vilken betydelse kund- och användarbehov har för kreativiteten nu när tekniken inte längre är begränsande.

Film och bilder här

Seminarium för EGN:s nätverk IT i Stockholm 16 november om kravhantering: Hur utforma effektiva kravprojekt och hur säkra rätt kravkompetens i organisationen?

Carina Rislund och Glenn Jonasson har många års erfarenhet av kunskapsutveckling inom kund­involvering och kravhantering. Nu lanserar de sin ”Handbok i kund­involvering” som bland annat vänder sig till verksamhets- och kravanalytiker, verksamhetsutvecklare, innovationsledare, projektledare, produktutvecklare och affärsutvecklare.

Kundsmart betyder att kunden — inte du — bestämmer vad som är en bra utvecklingsidé. Vårt seminarium på Sahlgrenska Science Park 25 oktober handlade om hur kundsmarta innovationsidéer utgår från behoven.

Årets nätverksträff 2016 med Kundlyftet handlade om kundinvolveringsgrad. Utvecklingsledare från olika branscher träffades för att diskutera värdet av kunders medverkan i utvecklingsarbete.

Go To Top